دارچین

دارچین و خواص آن

دارچین در بارداری

آیا خوردن دارچین در دوران بارداری بی خطر است؟

می دانید که در دوران بارداری برخی از غذاها ممنوع است. اینها شامل ماهی با جیوه بالا، تخم مرغ خام و گوشت نیم پز می شود. خوشبختانه دارچین در لیست نیست.

خوبه  اگه از دارچین به عنوان یک ماده طعم دهنده استفاده کنید. با این حال، در حالی که مصرف آن در حد اعتدال بی خطر است، مصرف زیاد دارچین می تواند عوارض جانبی نامطلوبی از جمله مشکلات گوارشی، آسیب کبدی و زخم های دهانی ایجاد کند.

 

پیشنهاد مصرف روزانه

در مورد اینکه چه مقدار دارچین برای مصرف در روز بی خطر است، هیچ دستورالعمل رسمی برای کسانی که باردار یا شیرده هستند وجود ندارد

یک مطالعه بر روی 60 فرد مبتلا به دیابت اجام شده نشان میدهد که افرادی که روزانه 1 تا 6 گرم دارچین به مدت 40 روز مصرف کردند، سطح قند خون ناشتا را به میزان قابل توجهی کاهش یافته

با این وجود، هیچ مطالعه طولانی مدت دوز روزانه ایمن را ثابت نکرده است و بهتر است از دارچین به عنوان ادویه کم استفاده کنید.

عسل و دارچین هر کدام توانایی مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب را دارند که این دو خاصیت برای بهبود پوست بسیار مهم هستند

 

درمان سوختگی

 

هنگامی که عسل روی پوست استفاده می شود، برای درمان سوختگی مفید بوده. همچنین می‌تواند زخم‌های پای مرتبط با دیابت را که یک عارضه بسیار جدی این بیماری است، درمان کند

دارچین ممکن است به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی، فواید بیشتری برای التیام زخم ها داشته باشد.

زخم های پای مرتبط با دیابت خطر بالایی برای آلوده شدن به باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک را دارند. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان میدهد که روغن دارچین به محافظت در برابر باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک کمک می کند

عوارض و اقدامات احتیاطی  در دوران بارداری

ممکن است واکنش نامطلوب به دارچین داشته باشید. در برخی افراد حتی ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود که با خارش دهان یا زبان، بثورات پوستی یا مشکل در تنفس مشخص می شود.

مصرف زیاد دارچین نیز ممکن است باعث سوزش سر دل یا سوء هاضمه شود.

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که دارچین می تواند تعداد پلاکت های شما را کاهش دهد. به این ترتیب، اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، ادویه را مصرف نکنید. انجام این کار می تواند خطر خونریزی در حین زایمان را افزایش دهد – حتی اگر سزارین شده باشید.

از آنجایی که تحقیقات کمی در مورد ایمنی و خطرات در دوران بارداری انجام شده است، نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که نباید زیاد مصرف کنید.

 

دارچین و فشار خون

دارچین قرن هاست که در طب سنتی استفاده می شود. علاقه مجدد به درمان های سنتی باعث مطالعه رسمی فواید و ایمنی بالقوه شده است. برخی از مطالعات امیدوارکننده هستند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که بسیاری از آنها کوچک هستند. قبل از اینکه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بتوانند مکمل دارچین را توصیه کنند، تحقیقات بیشتری لازم است.

شواهد محدودی برای حمایت از ادعای استفاده از دارچین برای کنترل فشار خون وجود دارد. بررسی سال 2021 از هشت آزمایش شامل 582 نفر نشان داد که مکمل‌های دارچین ممکن است به کاهش دیاستولیک کمک کند.
یک مطالعه کوچک در سال 2021 با 40 شرکت کننده همچنین نشان داد که مکمل های دارچین باعث کاهش متوسط ​​در سیستولیک می شود.

فشار خون دیاستولیک فشار خون شما بین ضربان‌های قلب (زمانی که قلب آرام می‌شود) است، در حالی که فشار خون سیستولیک فشار خون شما در طول ضربان قلب (زمانی که قلب فشرده می‌شود) است.

یک بررسی در سال 2021  به این نتیجه رسید که دارچین ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی مفید باشد. نویسندگان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد دارچین می‌تواند به کاهش چربی خون، بهبود پاسخ ایمنی و کاهش التهاب کمک کند. با این حال، آنها همچنین خاطرنشان کردند که چون مطالعات زیادی روی انسان انجام نشده است، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است

 

دارچین و لاغری

دارچین ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد. سایر مزایای سلامتی احتمالی شامل کنترل سطح گلوکز خون و بهبود شرایط مختلف سلامتی است

نشان داده شده است که برخی از اثرات بد خوردن غذاهای پرچرب را کاهش می دهد. این می تواند به یک برنامه کاهش وزن کلی کمک کند. تأثیر آن بر سطح گلوکز خون نیز می تواند به بدن شما در کاهش وزن در نهایت کمک کند.

خواص ضد التهابی و ضد باکتری دارچین می تواند کمک بیشتری به کسانی که سعی در کاهش وزن دارند با ارتقای سلامت کلی بدن که غذا را بهتر پردازش می کند، ارائه دهد.

توجه به این نکته مهم است که  به تنهایی منجر به کاهش وزن طولانی مدت نمی شود. اما افزودن دارچین به رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی خود برای کمک به رسیدن به هدف کاهش وزن ممکن است مفید باشد. یک قاشق چای خوری حاوی 1.6 گرم فیبر است که می تواند به شما در رسیدن به هدف روزانه فیبر و افزایش احساس سیری در وعده های غذایی کمک کند

 

دارچین و دیابت

 

برخی از مطالعات کوچکتر نشان داده اند که این ماده بر سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تأثیر دارد. جالب توجه است که به نظر می رسد تأثیر متفاوتی بر اساس نوع دارچین مورد استفاده وجود دارد.

دارچین Cassia بیشترین علائم را در کنترل گلوکز خون نشان داده است، در حالی که گونه سیلان  ناشناخته است. این ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که سیلان سخت تر از Cassia است.

در یک مقاله چینی شواهدی منتشر شده که مصرف کنندگان دارچین سطح گلوکز خونشان پایین امده .این مقایسه با کسانی بوده که دارو مصرف کردند ولی گلوکز خونشان پایین نیامده است

همچنین نشان داده شده است که دارچین سطح کلسترول را در بیماران دیابتی کاهش می دهد

 

برای سرماخوردگی

دارچین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با عفونت و التهاب کمک می کند، بنابراین یک راه عالی برای حفظ سلامت خود در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا است. 1/2 قاشق چایخوری دارچین و زنجبیل رنده شده را در یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را با عسل هم بزنید. می توانید دو بار در روز واکسن بزنید.

دارچین اصل و تقلبی

دارچین واقعی، که به آن پوست نرم سیلان (همچنین به عنوان Cinnamomum verum شناخته می شود) است که از پوست واقعی یک درخت بومی جزایر سریلانکا، در نزدیکی نوک جنوبی هند ساخته می شود.

که به دلیل توانایی آن در تثبیت قند خون و همچنین شیرینی درک شده آن مورد تحسین قرار گرفته است

پس دارچین “جعلی” چیست؟ در مقابل، گیاهی به نام کاسیا (Cinnamomum cassia)، بومی جنوب چین است و قلمروی بسیار بزرگ‌تری را در بر می‌گیرد و آن را آسان‌تر و ارزان‌تر می‌کند

جدای از تفاوت‌های طعمی، این بخشی است که ارزش توجه به آن را دارد: همه دارچین‌ها مقداری ترکیب طبیعی به نام کومارین دارند که باعث ایجاد طعم می‌شود، اما مقدار موجود در کاسیا به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از سیلان است

 

 

 

دارچین استروژن دارد

بله، دارچین یک گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و همچنین ممکن است دارای خصوصیت هورمونی باشد. این گیاه می‌تواند به عنوان یک منبع احتمالی استروژن طبیعی برای برخی افراد مفید باشد. اما برای استفاده از خواص هورمونی دارچین بهتر است با یک پزشک متخصص یا متخصص تغذیه مشورت کرده و توجه به احتیاط‌ها و موارد مربوطه داشته باشید

اما سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یکی از شایع ترین بیماری های غدد درون ریز در زنان در سنین باروری است. امروزه استفاده از ترکیبات گیاهی برای عوارض کمتر در مقایسه با درمان های دارویی برای پیشگیری و کاهش عوارض این بیماری رایج شده است. شواهد نشان می دهد که دارچین، با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن، می تواند با کاهش عوارض متابولیک ناشی از بیماری های مزمن غیر واگیر همراه باشد

 

 آهن دارد

اگرچه آهن در گوشت قرمز و سبزیجات سبز تیره بیشترین مقدار را دارد، اما در دارچین نیز یافت می شود.

یک ماده مغذی ضروری است که طیف گسترده ای از نقش های مهم در بدن دارد. این موارد عبارتند از:

کمک به تشکیل گلبول های قرمز و هموگلوبین که به نوبه خود به تامین خون غنی از اکسیژن به تمام قسمت های بدن کمک می کند.
یاری به متابولیسم مواد غذایی
حمایت از عملکرد سیستم ایمنی
کاهش خستگی و خستگی
افزایش به تقسیم سلولی

دارچین برای پریودی

به عنوان یک تسکین‌دهنده طبیعی برای علائم پریودی مفید باشد. دارچین خواص ضد التهابی و ضد دردی دارد که می‌تواند به کاهش دردهای شدید ناشی از پریودی کمک کند.  اثرات آنتی اکسیدانی دارچین می‌تواند به تعادل هورمون‌های بدن کمک کند و از علائم خستگی و افسردگی که ممکن است در دوره پریودی ایجاد شود، کاسته کند.

به همین دلیل، مصرفش به صورت تازه یا به صورت عصاره، به عنوان یک روش طبیعی برای تسکین علائم پریودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته قبل از استفاده از هر گونه تکمیل کننده یا داروی طبیعی باید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید

 

دارچین برای اسهال

1 قاشق چایخوری پودر خرنوب یا پودر دارچین را با 1/2 فنجان سس سیب مخلوط کنید (از نصف این مقدار برای کودکان استفاده کنید). دارچین دارای خواص ضد میکروبی، تسکین دهنده (تسکین دهنده) و قابض (سفت کننده بافت) است که به مبارزه با عفونت ها، سفت شدن بافت ها و توقف اسهال کمک می کند. چند بار در روز بخورید یا تا زمانی که علائم برطرف شوند.

پودر خرنوب در واقع کمی بهتر از دارچین عمل می کند، اما افراد بیشتری پودر دارچین را در دست دارند

 

پوست کدام درخت است

دارچین محصول کدام کشور است

این ادویه معطر از پوست داخلی درخت دارچین سریلانکا (Cinnamomum verum) به دست می آید و در غذاهای شیرین و خوش طعم در سراسر جهان استفاده می شود.

 

 چه طبعی دارد

طبع آن گرم و خشک است و درجه گرمی آن بین دو و سه است

 

دارچین یبوست میاره

دارچین دارای سطوح بالایی از سلولز غیرقابل هضم است که در صورت استنشاق می‌تواند آسیب زیادی به ریه‌ها وارد کند و حتی می‌تواند باعث حملات آسم شود.

این سلولز در صورت بلعیدن می تواند باعث یبوست غیرقابل درمان و آسیب به دیواره روده شود.(1)

 

خواص دارچین برای پوست و  مو

آیا دارچین می تواند ریزش مو را کاهش دهد؟

ریزش مو زمانی رخ می دهد که فولیکول های مو جریان خون کافی نداشته باشند. به این دلیل که فولیکول های مو برای حمایت از رشد مو به خون و مواد مغذی نیاز دارند.

سینامالدئید موجود در دارچین ممکن است کمک کننده باشد. با توجه به مطالعه 2018 بالا، تأثیر آن بر گردش خون می تواند ریزش موی اضافی را در افراد مسن کاهش دهد

طبق یک مطالعه در سال 2013، دارچین دارای خواص ضد قارچی است. محققان دریافتند که می تواند علیه مالاسزیا، قارچی که باعث شوره سر می شود، کار کند.

این نشان می دهد که این ادویه ممکن است یک درمان طبیعی بالقوه برای شوره سر باشد. باز هم تحقیقات بیشتری لازم است.
عوارض و اقدامات احتیاطی استفاده از دارچین برای مو

روغن و  آسیاب شدش هم هنگام استفاده بر روی پوست می توانند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کنند. همچنین ممکن است حساسیت به دارچین داشته باشید.

عوارض جانبی :

تحریک پوست (درماتیت تماسی)
سرخی
کهیر
احساس سوزش
سوختگی شیمیایی (به دلیل تماس طولانی مدت یا استفاده بیش از حد)

 

خواص دارچین برای مردان

 

دارچین به دلیل سطوح بالای خواص آنتی اکسیدانی از جمله پلی فنول ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی است. آنتی اکسیدان ها می توانند بدن شما را از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کنند.

یک مطالعه نشان داد که مکمل دارچین می تواند به طور قابل توجهی سطح آنتی اکسیدان را در خون افزایش دهد.(2)

مطالعه کوچک دیگری بر روی 100 مرد نابارور نشان می دهد که فعالیت آنتی اکسیدانی نه تنها پارامترهای کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد، بلکه سطح هورمون ها را نیز افزایش می دهد.

با این حال، ارتباط بین آنتی اکسیدان ها و فعالیت جنسی – از جمله رابطه بین آنتی اکسیدان های گیاهی موجود در دارچین و عملکرد جنسی – به طور عمیق مورد مطالعه قرار نگرفته است

 

خواص دارچین و عسل

مطالعات نشان میده که مصرف عسل کلسترول بد (LDL) را 6 تا 11 درصد کاهش می دهد و سطح تری گلیسیرید را تا 11 درصد کاهش می دهد. عسل همچنین ممکن است کلسترول HDL (خوب) را تا حدود 3 درصد افزایش دهد

یک متاآنالیز نشان میده  که دوز روزانه دارچین کلسترول تام را به طور متوسط ​​16 میلی گرم در دسی لیتر، کلسترول LDL (بد) را 9 میلی گرم در دسی لیتر و تری گلیسیرید را 30 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد.

 

علاوه بر این، هر دو غذا سرشار از آنتی اکسیدان هستند که فواید متعددی برای قلب دارند. آنتی اکسیدان های پلی فنول جریان خون را به قلب بهبود می بخشد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند و خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد (منبع معتبر 19).

عسل و دارچین همچنین ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کنند زیرا هر دو التهاب را کاهش می دهند. التهاب مزمن عامل اصلی در ایجاد بیماری قلبی است (2Trusted Source، 22Trusted Source).
ممکن است به بهبود زخم کمک کند

هم عسل و هم دارچین دارای خواص درمانی کاملاً مستندی هستند که در صورت استفاده موضعی از این مخلوط می تواند به درمان عفونت های پوستی کمک کند.

 

در مصرف بیش از حد احتیاط کنید

دارچین سیلان و کاسیا هر دو حاوی کومارین هستند. هنگامی که کومارین در دوزهای بسیار بالا مصرف شود، ممکن است عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند.  سیلان حاوی کومارین بسیار کمتری نسبت به  کاسیا است.

با این حال، به عنوان یک ادویه، برای کسی غیرعادی است که مقادیر زیادی از هر نوع دارچین مصرف کند که باعث نگرانی شود.

 

خرید چیپس خرما دارچینی از فروشگاه گراهنک

این مقاله مفید بود؟

چند ستاره میدی؟ انتخاب کن

میانگین امتیاز 4 / 5. رای دهنده ها 3

چه باحال! اولین نفری هستی که میخای امتیاز بدی

  • چیپس خرما صادراتی

    چیپس خرما لیوانی طعم ساده دارچینی زنجبیلی

    420,000780,000
  • مستوک خرما

    مستوک خرما

    300,000
  • رولت خرما

    رولت خرما

    2,520,000
  • خرما پیارم مغزدار

    خرما پیارم مغزدار ۲۰۰گرمی

    2,650,000
  • ارده کنجد

    ارده کنجد خام

    1,170,000
  • خرما خاصویی

    خرما خاصویی تازه با کیفیت صادراتی

    900,0002,760,000
  • خرما زاهدی بسته بندی

    خرما زاهدی خشک و تازه صادراتی

    1,020,0002,260,000
  • خرما پیارم

    خرمای پیارم تازه صادراتی درجه یک

    1,860,0004,800,000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *