خرما پیارم خاصویی زاهدی چیپس خرما شیره خرما

خرما برای سگ

خرما برای سگ مفید است؟

 

آیا سگ ها می توانند خرما بخورند؟ نحوه تغذیه خرما به سگ

خرما یک غذای مغذی برای انسان است که دارای فواید سلامتی برای سگ ها نیز می باشد. در مورد فواید خرما برای سگ ها، به علاوه اینکه چگونه این خوراکی های شیرین را با خیال راحت به سگ خود بدهید، بیاموزید.

آیا خرما برای سگ ها بی خطر است؟

مصرف خرما در حد متعادل برای سگ ها بی خطر است. رژیم غذایی سگ خود را فقط با ارائه این میوه خشک به عنوان یک میان وعده گاه به گاه متعادل کنید. خرما زیاد می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

خرما از درختان خرما می آید که در سراسر خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا رشد می کند. خرما سرشار از قندهای طبیعی و فیبر غذایی است و حاوی مقادیر متوسطی ویتامین B، ویتامین A، منیزیم، منگنز و پتاسیم است. ویتامین ها می توانند سیستم ایمنی سگ شما را تقویت کنند و فیبر بالای خرما می تواند به بهبود هضم کمک کند.
سگ ها همه چیزخوار هستند و در حالی که نیازی به خوردن خرما یا میوه های دیگر ندارند، افزودن مقادیر اندازه گیری شده به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می تواند فوایدی داشته باشد. اما همه چیز در مورد اطمینان از بی خطر بودن میوه های مورد بحث برای سگ ها، تهیه صحیح آنها و تغذیه در حد اعتدال است

به عنوان مثال، خرما مملو از فیبر است. بنابراین، پیشنهاد منظم چند خرما به حیوان خانگی خود می تواند به تقویت سیستم گوارشی سالم کمک کند، به خصوص برای سگ هایی که از یبوست رنج می برند. با تغذیه با رژیم غذایی پر فیبر، سگ های رژیمی ممکن است برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند.

خرما همچنین مملو از ویتامین ها و مواد معدنی تقویت کننده سیستم ایمنی است. در حالی که یک رژیم غذایی متعادل باید تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ شما را تامین کند، برخی از مواد مفید در خرما عبارتند از:

منیزیم حاوی خواص ضد التهابی است و باعث سلامت پوست می شود، در حالی که مطالعات نشان می دهد می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

مس یک ماده مغذی غذایی ضروری برای سگ ها است که باعث رشد اسکلتی و تشکیل گلبول های قرمز خون می شود.

منگنز از رشد استخوان ها و مفاصل سالم حمایت می کند، بنابراین می تواند به مدیریت بیماری های مفصلی مانند آرتریت کمک کند.

سگ ها برای تقویت تولید گلوکز، حمایت از عملکرد گلبول های قرمز خون و سیستم عصبی و تنظیم هورمون ها به ویتامین B6 نیاز دارند.

خرمای خشک یکی از غنی ترین منابع ترکیبات آنتی اکسیدانی مفید به نام پلی فنول است. آنها می توانند به هضم غذا کمک کرده و در برابر توسعه برخی سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی محافظت کنند.
هنگام غذا دادن به خرما به سگ خود به چه نکاتی توجه کنید

خرمای خشک بسیار راحت تر از خرمای تازه در دسترس است. در حالی که آنها قند و کالری بیشتری دارند، گونه های خشک شده دارای غلظت بسیار بالاتری از آنتی اکسیدان های مفید هستند. اما به شرطی که فقط در حد اعتدال به حیوان خانگی خود غذا بدهید، خرمای تازه یا خشک اگر سگ شما طعم آن را دوست داشته باشد خوب خواهد بود.

یکی دیگر از خطرات خرمای خشک این است که این میوه ها همچنان دارای گودال سنگ مانندی در مرکز هستند. قبل از دادن این میوه به سگ خود مطمئن شوید که آن را حذف کرده اید. از طرف دیگر، خرمای بدون هسته بخرید. در حالی که هسته های خرما مانند دانه های گیلاس سمی نیستند، می توانند باعث کندن دندان، خفگی یا انسداد روده شوند.

سگ ها به خرما به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود نیاز ندارند. تغذیه آنها با یک رژیم غذایی با کیفیت بالا و متعادل باید تمام مواد مغذی مورد نیاز آنها را تامین کند. همچنین، خرما بیش از حد می تواند منجر به ناراحتی معده شود، به خصوص با توجه به محتوای فیبر بالای آن. بعلاوه، این میوه های پر کالری حاوی قند بالایی هستند. خوردن بیش از حد قند، حتی نوع سالم موجود در میوه، می تواند منجر به افزایش وزن، مشکلات دندانی و مشکلات جدی تری مانند دیابت در سگ ها شود

نحوه دادن خرما به سگ

برای اطمینان از ایمن بودن این غذای جدید برای مصرف، صاحبان سگ باید هنگام غذا دادن به خرما به سگ از این قوانین پیروی کنند:

واکنش های حیوان خانگی خود را زیر نظر داشته باشید. اگر خرما باعث یبوست، ناراحتی معده یا مدفوع شل شود، ممکن است سگ شما به دلیل خرما عوارض جانبی داشته باشد. از این میان‌وعده دور شوید و خوراکی مطمئن‌تری برای سگ خود پیدا کنید.
ابتدا خرماها را بریزید. سرو گودال خرما سگ شما می تواند منجر به خفگی یا انسداد روده شود، به خصوص در سگ های کوچکتر. چاله ها سمی نیستند، اما خطر خفگی دارند.
بدانید سگ شما چگونه به قند واکنش نشان می دهد. خرما بدون کلسترول است، اما قند بالایی دارد. اگر سگ شما دیابتی است یا نسبت به افزایش قند بیش از حد واکنش نشان می دهد، به او خرما بدهید.
خرماها را به قطعات کوچکتر برش دهید. اگر سگ شما عادت دارد خیلی سریع غذا بخورد، خرما را به قطعات کوچکتر برش دهید تا به سیستم گوارشی سگ شما کمک کند. برش بخش های کوچکتر نیز می تواند خوراکی ها را در طول زمان پخش کند.

حتما بخوانید

برخی از غذاهای انسانی می‌توانند باعث ایجاد واکنش‌های نامطلوب در سگ‌های سگ شوند، بنابراین همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید تا تعیین کنید که آیا اضافه کردن این غذاها به رژیم غذایی حیوان خانگی شما بی‌خطر است یا خیر. این مقاله برای اهداف آموزشی و اطلاع رسانی است و جایگزین توصیه های پزشکی یا رژیم غذایی نمی باشد.
آیا می خواهید در مورد تربیت بهترین پسر یا دختر بیشتر بدانید؟

 

خرما از کجا بخریم؟

خرمای خوب و مرغوب را از فروشگاه گراهنک خریداری کنید

این مقاله مفید بود؟

چند ستاره میدی؟ انتخاب کن

میانگین امتیاز 0 / 5. رای دهنده ها 0

چه باحال! اولین نفری هستی که میخای امتیاز بدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *