خرما پیارم خاصویی زاهدی چیپس خرما شیره خرما

انواع درخت خرما

درخت خرما مضافتی بم:

خرما مضافتی بم همانطور که از نامش پیداست بومی بم در استان کرمان است که با نام خرما کیمیا شناخته می شود که در واقع معروفترین گونه خرما به شمار می رود؛ طعم دلچسب و شیرینی دارد و بسیار گوشتی است که برای تازه خوری مناسب است و از ماندگاری بالایی برخوردار است که در مناطق گرمسیری رشد می کند.

درخت خرما پیارم:

درخت خرمای پیارم که با نام خرما مربعی و شکلاتی شناخته می شود از جمله خرماهای نیمه خشک به شمار می رود که در واقع گران ترین نوع خرما است که در مناطقی از ایران به خصوص حاجی آباد هرمزگان به وفور به چشم می خورد که ظاهری بیضی شکل به رنگ سیاه دارد که در سایز درشت رشد می کند.

درخت خرما کبکاک:

خرما کبکاک از مهمترین و معروفترین خرماهای جنوب ایران به شمار می رود که در سایز درشت ظاهر می شود و درمناطق گرمسیری رشد می کند که از استاندارد بالایی برخوردار است، دارای طعم شیرینی است که استفاده های مختلفی از آن می کنند که از باردهی بالایی برخوردار است.

درخت خرما زاهدی:

خرما زاهدی یا طلایی ظاهری بیضی شکل دارد که دارای بافتی نرم است که طعم دلچسبی دارد و از پوست ضخیمی برخوردار است که به صورت نیمه خشک ظاهر می شود؛ نسبت به سایر خرماها شیرینی کم تری دارد و سرشار از فیبر است که از قدرت انبارداری بالایی برخوردار است که به آسانی حمل و صادر می شود و از جمله خوش طعم ترین خرماها به شمار می رود.

درخت خرما عجوه:

این نوع خرما برخلاف سایر خرماها ترکیبی نرم و خشک دارد و از طعم شیرینی برخوردار است که وقتی آن را در دهانتان می گذارید نرم و گوشتی می شود که خواص دارویی و درمانی زیادی دارد و در بیشتر مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند.

درخت خرما انبارا:

خرما انبارا ظاهری بزرگ و در عین حال گوشتی دارد که دارای هسته کوچکتری است و از جمله گران ترین گونه های خرما به شمار می رود که جنبه صادراتی دارد که از طعم شیرینی برخوردار است.

درخت خرما صفوی:

خرمای صفوی بومی عربستان و شهر مدینه است که در این مناطق به وفور کاشت می شود، نام گونه ای خرمای نیمه خشک است که بافتی نرم به رنگ سیاه دارد که در سایز متوسط ظاهر می شود که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و دارای باردهی خوبی است.

این مقاله مفید بود؟

چند ستاره میدی؟ انتخاب کن

میانگین امتیاز 0 / 5. رای دهنده ها 0

چه باحال! اولین نفری هستی که میخای امتیاز بدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *